Boer, de Lubbe Meine

Locatie graf
Buiten de kerk

Grafschrift
RUSTPLAATS van onze lieve man en vader LUBBE MEINE de BOER, Geb. te Noordwijk 30 Juni 1867, overl. te Noordwijk 12 Maart 1928, Echtgenoot van RENJE ALKEMA

Zerk: Staande steen (hardsteen)
Afmetingen zerk: (lxbxdiepte) 59x59x5
Omrastering: Stenen banden (waartussen tegels)
Afmetingen omrastering: (lxb) 182x78
Type graf: Zandgraf
Staat van onderhoud: Goed. Hoekjes uit banden en rechts onder uit de zerk.
Datum inventarisatie: 22-10-2007

Toelichting
De graven 47 t/m 52 behoren de familie De Boer toe. Vader Meine Lubbes de Boer ligt in graf 47 naast zijn vrouw Renske Kornelis Westerhof (graf 48). Aan Renskes andere zijde ligt zoon Lubbe Meine de Boer (graf 49) -aan zijn vrouw Renje Alkema behoort graf 32 van dit kerkhof toe-, zoon Kornelis (graf 50) met zijn vrouw Aafke Pieters Drost naast hun dochtertje Renskje (graf 51), en dochter Renske (graf 52). Naast Renske liggen de ouders van Aafke Pieters Drost, Pieter Jans Drost en Gerritje Jacobs Hoeksma (graf 53). Een andere zoon van Meine Lubbes de Boer en Renske Kornelis Westerhof ligt in graf 35 van dit kerkhof: Jannes de Boer. Hun dochter Antje behoort (met haar man Albert Gorter) graf 31 toe. Ze ligt naast haar schoonzus Renje Alkema.