Algemene informatie

Locatie graf
Buiten de kerk

Grafschrift
RUSTPLAATS van RENSKE K. WESTERHOF. Geb. te Niebert 28 Februari 1844, overl. te Noordwijk 13 Juli 1923, Echtgenoote van M.L. de BOER.

Zerk: Staande steen (hardsteen)
Afmetingen zerk: (lxbxdiepte) 135x50x6
Type graf: Zandgraf
Staat van onderhoud: Goed. Klein beetje beschadigd en helt iets.
Datum inventarisatie: 22-10-2007

Toelichting
De graven 47 t/m 52 behoren de familie De Boer toe. Vader Meine Lubbes de Boer ligt in graf 47 naast zijn vrouw Renske Kornelis Westerhof (graf 48). Aan Renskes andere zijde ligt zoon Lubbe Meine de Boer (graf 49) -aan zijn vrouw Renje Alkema behoort graf 32 van dit kerkhof toe-, zoon Kornelis (graf 50) met zijn vrouw Aafke Pieters Drost naast hun dochtertje Renskje (graf 51), en dochter Renske (graf 52). Naast Renske liggen de ouders van Aafke Pieters Drost, Pieter Jans Drost en Gerritje Jacobs Hoeksma (graf 53). Een andere zoon van Meine Lubbes de Boer en Renske Kornelis Westerhof ligt in graf 35 van dit kerkhof: Jannes de Boer. Hun dochter Antje behoort (met haar man Albert Gorter) graf 31 toe. Ze ligt naast haar schoonzus Renje Alkema.

Iconografie
Boven het grafschrift is een treurwilg afgebeeld. Aan weerszijden van het grafschrift bevindt zich een zuil.